Pages

Thursday, February 17, 2011

Gambar Bunga Orkid Malaysia, Bunga Raya Bunga Kebangsaan dan Bonsai Cinta Kemboja

Entry lanjutan waktu jalan-jalan di Perlis sepanjang C.N.Y yang lepas :

Kuda Padi di Ladang Burung Unta / Ostrich, Perlis
Selamat Datang ke Ladang Burung Unta / Ostrich, Perlis [Gambar & Fakta]
Pak Su Din Pengedar Belacan Segar dan Jalan-jalan Tepi Laut, Kuala Perlis


Gambar-gambar pokok Orkid yang diambil sewaktu di Padang Besar, Perlis. Harga lebih kurang RM28.00. Selamat menikmati kecantikan bunga-bunga di bawah. Nama dan daripada jenis apa tu fa tak tau la plak...

Cantik-cantik kan? Fa suka ambil gambar bunga. Jika ingin menikmati lebih lagi gambar-gambar Orkid, boleh ke entry fa yang lepas.



 
~ Bunga Raya yang agak besar juga kelopaknya ~

~ Bonsai Cinta ~
Sangat meminati kesenian yang daripada bonsai.

~ Cantik dan macam bonsai tapi tak sure plak. Bonsai Kemboja kalau tak silap. ~


19 comments:

qaseh johanna said...

mmm..kalu nampk kat mak akak ni mau pengsan..die mmg giler sgt dgn orkid ni..

psst..tq folo ye.. =)

Shafa said...

samalah mak kita pon ;p

♥MAMASYAZA♥ said...

kat padang besaq mmg banyak orkid, mmg teringin nak beli, tapi sampai sekrg tak terbeli pun,
anyway salam ziarah dari akak

❦ CuTe MuMmY FaRa ❦ said...

wah!! chantek2 nyer bunga orkid ni.. salam perkenalan dari saya.. macehh sebab singgah blog saya yer.. wink!! wink!!

Amy Syaquena said...

cantik-cantiknya bunga orkid nie..

Isteri Yang Comel said...

owh bunga okid memang cantek.... tapi cam susah jer nak jaga...

faraa halim said...

wah cntik
saya folow awak ;))

Ayuni said...

cantiknye, mak sye ske orkid....

mekchu said...

sukaaaa nya orkid...

norh said...

kenapa emak2 suka bunga orkid? saya tak pandai jaga la...

Hasrol Nizam said...

tak pernah tengok bunga orkid banyak2 dekat2.. cantik kan dekat sana :D

qaseh johanna said...

kene 'tembak'..

http://qasehdindakanda.blogspot.com/2011/02/smiley-baggy-giveaway.html

CekWa said...

cantiknya....!

::ienafazlyna:: said...

sangat cantik la bunga2 kat atas tu....suke2 :)

Shafa said...

hye... orkid memang cantik tapi nak menjaganya amatlah memerlukan kesabaran. mungkin sebab tu kot mak2 suka jaga pokok orkid ^___^. Macam fa suka lagi jaga bonsai. Satu kesenian...

l@!l@ said...

cntiknya..klau nak tnam kn penuh kesabaran..minat nak tnam orkid..skrg nie br brajin2 ngn pokok bnga raya..mcm2 jenis..sila ler bkunjungan di blog sy..klau bmnat follower ler yer..

l@!l@ said...

salam perkenalan dr sy..sila ler sngah blog sy..cntik bunga orkid tu..

wildorchid said...

anggerik tu memang terbaik...jom kita kongsi pengalaman..

Miss Haziqah said...

Assalamualaikum .. mohon copy gmbar orchid . terima kasih :)